Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.08.2014 13:55 - Пръски от деветия вал
Автор: fotinia Категория: Политика   
Прочетен: 3016 Коментари: 11 Гласове:
3

Последна промяна: 18.08.2014 13:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Написано от Архим. Рафаил (Карелин)  

 

image

Съвременните модернисти–теолози са само пяна и пръски от деветия вал на либерализма, заплашващ да се сгромоляса върху Църквата и да унищожи последните островчета на Православната вяра и нравственост. Разрушителната сила на либерализма се заключава в това, че има мощен съюзник в дълбините на човешкото сърце – първородния грях, в който е заложена програмата на човешките страсти, стигащи до ненавист към светините и любов към демона.

Грехът съществува от времето на падението на прародителите, но хората в миналото са разбирали, че той не е нормално състояние, а болест на душата, падение на човека в някаква
метафизична пропаст. Борбата между добро и зло, чистота и сквернота, светлина и тъмнина, е постоянна трагедия, която се проявява в два плана: човешката душа и световната история.

Либерализмът унищожава самото понятие за грях, намирайки му оправдание в свободата на човешката личност, като право да осъществява своите желания. Човекът свиква със зловонието на греха, както болният привиква към зловонието на гнойните си рани. В очите на либералите грехът се превръща в природно, естествено свойство на човека, а християнската нравственост (и не само християнската) – в безсмислено самоизтезаване. Грехът престава да се счита за унижение на човешкото достойнство, за нещо срамно и нечисто. Либерализмът дори се старае да оправдае и узакони гнусните извращения. За либералите е срамно другото: да не се следват страстите и желанията, да се учи, че психичните и соматичните извращения са несъвместими с християнството, че развратът и блудството са отричане от Христа.

Лукавият девиз на либерали и
окултисти от всички разновидности, включително и сатанисти, е: „Назад към природата!”, където под природа те разбират поразената и поробена от греха природа, която християнството се стреми да възстанови и преобрази. Затова призивът да се върнем към емпиричната природа е призив да увековечим своето паднало състояние и още повече да се отдадем на неудържимия грях.

Хората се превръщат в събрало се около корито стадо свине: свинете вече не се интересуват от нищо друго, освен да заемат мястото си около копанята. Единственият
морал на това стадо е: „Яж и не пречи на другия”.

Животът на съвременния човек драстично обеднява, както интелектуално, така и емоционално. Тези идеали, с които живеели хората в миналото, се сочат като наивен романтизъм, а самият интелектуализъм се е превърнал в прагматизъм, т.е. на хората е интересно това, което е изгодно за тях и удовлетворява техните страсти.

Църквата стои като крепост на пътя на
либерализма, обаче тя не може да се изолира напълно от света, затова и духът на либерализма все повече прониква в съзнанието на съвременните християни, тъй както водата – в пробойната на кораба. У мнозина се е притъпила ненавистта към греха като към зло, което води към вечната смърт. Тази нравствена индиферентност се превръща в солидарност с греха, във вътрешна симпатия към греха, която се представя за любов към човека, за снизходителност и търпимост. Днес назрява реалната опасност хората, които са погълнати от духа на либерализма и в същото време се считат за християни, да поискат да примирят, да съединят в някаква уродлива уния Православието и либерализма и за тази цел да реформират самото Православие.

Първата задача на либерализма е да замъгли понятието
грях, като унищожи в съзнанието на хората този колосален факт, че първородният грях като болест е поразил цялото човечество и да обясни греха като следствие от външни фактори – лоши примери, лошо възпитание, или пък соматични наклонности. Либералите се стараят да игнорират греха, да го зачеркнат от сотириологията, или да покажат, че той не е така отвратителен, както се е струвало на нашите прадеди, че страхът от греха като духовна епидемия е рожба на мрачното средновековие, че грехът в най-лошия случай е сбор от лоши навици, които могат да се изкоренят със силата на човешката воля, ако това е толкова необходимо. Така един професор, за да покаже, че грехът не е особено страшен, взел да убеждава, че Христос приел греховната човешка плът и до самата Си смърт на Кръста се борел с живеещия в нея грях.

Втората задача на либералите е да се постараят да извратят християнското учение за
изкуплението. Либералите се шокират от мисълта, че хората са пленници на демона и само Голготската Жертва на Христа може да ги изкупи и освободи. Те повтарят думите на отхвърлените от Христа фарисеи, когато Спасителят им казал, че истината ще ги направи свободни: „ние... никога никому не сме били роби” (Иоан 8:32-33), т.е. няма от какво и от кого да ни освобождават. Господ казва на фарисеите: „Ваш баща е дяволът; и вие искате да изпълнявате похотите на баща си” (Иоан 8:44), а съвременните либерали се стараят да опровергаят съществуването на демона като източник на злото и греха, за тях демонът е някаква метафора и алегория, или пък поетичен образ, който не е лишен от известна привлекателност. Няма грях, няма сатана, няма вечни мъки – ето какво либералите искат да внушат на хората. На въпроса за какво тогава Христос дойде на земята, те отговарят: да даде пример за самоотвержена любов, т.е. дошъл с назидателна цел.

Третата задача на либералите е да твърдят, че спасението е възможно извън Едната Вселенска Църква. Тук те се опитват да внушат, че самото понятие Църква още не е определено, че Светите Отци, живели живота на Църквата, освещавани чрез нейните тайнства и вярвали в Църквата като в „стълб и утвърждение на истината”, в действителност не разбирали какво е това Църква и не могли да й дадат ясни богословски дефиниции в продължение на 19 века. Сега този труд се паднал на модернистите-
реформатори като някакви нови атанасовци и кириловци.

Модернистите притежават богата
фантазия. Едни от тях казват, че границите на Църквата се определяли в човешкото сърце, други - че граници на Църквата въобще не съществуват, трети - че Църквата е там, където е истината, а истината – там, където е Църквата, четвърти учат за Небесна Църква, към която принадлежат достойните хора от всички вероизповедания, пети – за частична благодат, каквато притежавали всички ереси и секти, шести – че като призовава името на който и да е бог и се покланя на идолите, човек вътрешно се покланя на Христа и Бог приема такова поклонение.

Непосредствената задача на реформаторите е да утвърдят принципа на религиозен
плурализъм и под формата на свободно изследване да защитават като истина различните, противоречащи си едно на друго мнения. Всичко това трябва да всее хаос в умовете на вярващите и довеждайки ги до скептицизъм, да разклати вярата им в обективността на догматите, да въведе екзистенциалния подход към християнството, който дава простор на човешкото въображение. Тогава всеки ще обяснява християнството въз основа на своите лични представи, или пък считайки се за християнин, ще си изгради ново вероучение.

Вследствие на този богословски анархизъм ще настъпи следващата фаза – тенденцията да се
обединят коренно различните вероучения, за да станат те приемливи за всички и така да се установи едно учение на теологическия минимализъм и антропологическия максимализъм. След което до „освободеният” човек ще изникне тъмният силует на рогатия и... завесата ще се спусне.

Сайт на архимандрит Рафаил (Карелин)

Превод: Светла Георгиева




Гласувай:
3



1. 1997 - Хората се превръщат в събрало се около корито стадо свине
18.08.2014 14:06
Аз не зная как се определя кой е станал свиня и кой не, та не мога да кажа дали по- пълничките монаси са преминали метаморфозата. Смятам т.нар. "първороден грях" за нещо нелепо, противоречащо на "плодете се и множете се, пълнете земята и обладайте я". Не намирам нищо позитивно в това човек да се смята за греховен и виновен априори, още преди да се е пръкнал. Не Христос ще спаси света, а науката и задружният труд.
цитирай
2. fotinia - Правда:
18.08.2014 14:12
и онзи, който днес е цар, утре умира.

11 А щом човек умре, наследява влечуги, зверове и червеи.

12 Началото на високомерието идва, когато човек се отдалечи от Господа и когато сърцето му отстъпи от неговия Творец.

13 Грехът е начало на високомерието и който е обладан от него, става извор на позор. Затова и Господ изпраща върху него страшни съблазни и накрая го погубва.

14 Господ събаря престолите на властници и на мястото им въздига кротки.

15 Господ изтръгва от корен високомерните народи и на мястото им насажда смирени.

16 Господ опустошава страните на високомерните народи и срива градовете им до основи.

17 Прогонва жителите им и ги изтребва, и на земята не остава и споменът за тях.

18 Високомерието не е сътворено за хората, нито яростният гняв – за родените от жена.
цитирай
3. fotinia - страхопочитание: Сирах 9 Сирах 11
18.08.2014 14:18
Истинската и мнимата почит

19 Кой род заслужава почит? – Човешкият род. Кой от този род е достоен за почит? – Който изпитва страхопочитание към Господа. #

10:19 В Синодалната Библия текстът: „Кой род не заслужава почит? – Човешкият род. Кой от този род е недостоен за почит? – Който престъпва Божиите заповеди“ е 10:23.

Кой род не заслужава почит? – Човешкият род. Кой от този род е недостоен за почит? – Който престъпва Божиите заповеди.

20Между братята на почит е най-старият, но в очите на Господа това са онези, които изпитват страхопочитание пред Него#

10:20 В някои гръцки ръкописи е добавено: „21 За да бъдеш приет от Господа, трябва да изпитваш страхопочитание пред Него; но ако си твърдоглав и горделив, Той ще те отхвърли“.

22 Богат ли е някой и славен, или пък беден, похвала за него е само страхопочитанието пред Господа.

23 Несправедливо е умен сиромах да се презира и не бива грешен човек да се прославя.

24 Знатният, съдията, владетелят са на почит, но никой не е по-голям от онзи, който има страхопочитание към Господа.

25 На мъдрия роб свободни ще служат и разумният човек няма да роптае против това.

26 Не се прави на хитрец, когато се захванеш с нещо, и не се превъзнасяй, когато си в нужда.

27По-добре е да работиш и да имаш всичко в изобилие, отколкото да ходиш насам-натам и да се превъзнасяш, а да нямаш и хляб да ядеш.

28 Синко, проявявай кротост, но и уважение към себе си! Отдавай на себе си признанието, което заслужаваш!

29 Кой ще оправдае онзи, който върши грях към себе си? И кой ще похвали онзи, който позори живота си?

30 Почитат сиромаха заради способностите му, а богатия – заради богатството му.

31 Ако някой е на почит, макар и беден, то колко повече ще е почитан, ако стане богат! И ако някой е презиран, макар и богат, то колко повече ще е презиран, ако стане беден!
цитирай
4. 1997 - Няма да влизам в теологични спорове
18.08.2014 14:40
просто приемам Християнството като дом и утеха за бедните и нещастните, но истината е, че светът може да се промени към много по- добро с човешки сили, а чувството за зависимост от Бога, за виновност и нищожност пред Него само пречат на човек да вдигне чело и да се труди сам за постигане на Доброто.
цитирай
5. fotinia - !
18.08.2014 14:48
http://www.rulit.net/books/bibliya�-star-zavet-read-181628-683.html
цитирай
6. ivoki - Fotina,
18.08.2014 16:26
Бог не ни е създал да се мъчим и страдаме, а да се обичаме и да се радваме на живота. Директните внушения за нашата греховност е удобна манипулация за много свещеници за да ни държат в подчинение. Това не го иска Бог! Извадките от контекста на Св. Писания е грях, ако не четем и не разбираме всичко....
цитирай
7. 1997 - На кое в тази книга трябва да обърна внимание?
18.08.2014 19:14
fotinia написа:
http://www.rulit.net/books/bibliya�-star-zavet-read-181628-683.html


Има и по- нови тенденции, описани са в nov-zavet-read ;)
цитирай
8. pristan - Поддържам тезата на Посветените в Духа,
18.08.2014 21:11
а именно, че всяко Добро идва от Бог.
Човек може да върши Добро, но ако не помни истината, че той е само проводник на Доброто, а не негов източник, скоро преминава на Тъмната страна, подтикван от гордостта.
Човек твори и се труди и трябва да е така. Сърцето му не бива да бъде изпълнено с чувство на вина, но със смирение. Всичко Добро в живота му, произлязло от него или влязло в него, той трябва да приема с благодарност, като дар, а всяка тегоба - като напълно заслужена, като изпитание, което да преодолее с Любов и разбиране и което да го направи по-силен.

Едва ли човек може сам да постигне Доброто, след като той не знае какво е Добро. Разбирането за Добро му се вменява единствено от Бог и то според степента на Любов към Бог у човека. Ето защо и разбирането за Добро е толкова многолико сред човечеството.

Ние можем да говорим тук до безкрай, но това няма да ни доведе до никъде.
В крайна сметка единствено от значение е Любовта. Не да говорим за нея, а да обичаме.

Нека Бог благослови всички ни!
цитирай
9. 1997 - Какво ще кажете и за новата версия
18.08.2014 21:51
fotinia написа:
http://www.rulit.net/books/bibliya�-star-zavet-read-181628-683.html

nov-zavet-read
цитирай
10. fotinia - Символ на вярата (Символ верую)
18.08.2014 23:08
1. Вярвам в един Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята, на всичко видимо и невидимо.
2. И в един Господ Иисус Христос, Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца преди всички векове: Светлина от Светлина, Бог истинен от Бог истинен, роден, несътворен, единосъщен с Отца, чрез Когото всичко е станало.

3. Който заради нас, човеците, и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Духа Светаго и Дева Мария и стана човек.

4. И бе разпнат за нас при Понтия Пилата, и страда, и бе погребан.

5. И възкръсна в третия ден, според Писанията.

6. И възлезе на небесата и седи отдясно на Отца.

7. И пак ще дойде със слава да съди живи и мъртви и царството Му не ще има край.

8. И в Духа Светаго, Господа, Животоворящия, който от Отца изхожда, Комуто се покланяме и го славим наравно с Отца и Сина, и Който е говорил чрез пророците.

9. В едната, света, вселенска (съборна) и апостолска Църква.

10. Изповядвам едно кръщение за опрощаване на греховете.

11. Чакам възкресение на мъртвите.

12. И живот в бъдещия век! Амин.
цитирай
11. fotinia - !
18.08.2014 23:21
И пак ще дойде със слава да съди живи и мъртви и царството Му не ще има край.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fotinia
Категория: Поезия
Прочетен: 894936
Постинги: 958
Коментари: 363
Гласове: 367
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930