Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2018 19:05 - “Христос вика грешната душа при Себе Си:
Автор: fotinia Категория: Поезия   
Прочетен: 556 Коментари: 3 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

  “Христос вика грешната душа при Себе Си:
Защо човече ти ме остави?
Защо си се отвърнал от Мене, Който толкова те обикнах?
Защо пак си отишъл при Моя враг?
Спомни си, че Аз заради тебе слязох от небето.
Спомни си, че заради тебе Аз приех тяло.
Спомни си, че заради тебе Аз се родих от Дева.
Спомни си, че заради тебе Аз станах детенце.
Спомни си, че заради тебе Аз се смирих.
Спомни си, че заради тебе Аз обеднях.
Спомни си, че заради тебе Аз живях на земята.
Спомни си, че заради тебе Аз търпях гонение.
Спомни си, че заради тебе Аз приех думи, укори, поругание, безчестие, рани, зплюване, плесници, присмехи и тежки страдания.
Спомни си, че Аз заради тебе бях причислен към злодейци.
Спомни си, че заради тебе Аз с укорна смърт умрях.
Спомни си, че заради тебе Аз бях погребан.
Аз слязох от небето, за да възкача тебе на небето.
Аз се смирих-тебе да въздигна.
Аз осиромашах-тебе да обогатя.
Аз бях безчестен-тебе да прославя.
Аз бях ранен-тебе да изцеря.
Аз умрях-тебе да съживя.
Ти съгреши, а Аз взех върху Си твоя грях.
Ти си виновен, а Аз приех мъчения.
Ти си длъжник, а Аз ти платих дълга.
Ти си осъден на смърт, а заради тебе Аз умрях.
Но към това ме поведе Моята любов и Моята милост, защото Аз не можах да търпя-ти да страдаш в такава злочестина.
И тъй, тази ли моя любов пренебрегваш?
Вместо с любов-с омраза ли ми отплащаш?
Вместо да обичаш мен, греха ли обичаш?
Вместо да служиш на мене на страстите ли служиш?
Ала що намери ти в Мене достойно за отвращение, че не искаш да дойдеш при мене?
Ако желаеш добро, всяко добро е у Мене.
Ако желаеш блаженство, всяко блаженство е у Мене.
Ако желаеш красота, кой е по-красив от Мене?
Или желаеш благородство? Но кой е по-благороден от Сина Божий и Сина на Дева?
Или висота желаеш? Но кой е по-високо от Царя на небето?
Или желаеш слава? Но кой е по-славен от Мене?
Или богатство желаеш? Но у Мене е всяко богатство?
Ако желаеш мъдрост, Аз съм Божията премъдрост!
Приятелство ли желаеш? Но кой е по-любезен и по-любящ от Мене, който положих душата си за всички?
Или помощ търсиш? Но кой друг ще ти помогне освен Аз?
Или търсиш лекар? Но кой друг ще те излекува освен Аз?
Или веселба търсиш? Но кой друг ще те развесели освен Аз?
Или утеха в скръбта си търсиш? Но кой друг ще те утеши, освен Аз?
Ако търсиш почивка, у Мене ще намериш почивка за душата си.
Ако търсиш мир, Аз съм душевния мир.
Ако търсиш живота, Аз съм Изворът на Живота.
Ако търсиш светлина, Аз съм Светлината на света.
Ако търсиш истината, Аз съм Истината.
Ако търсиш пътя, Аз съм Пътя.
Ако търсиш водач към небето, аз съм верния Водач.
И така, защо не искаш да дойдеш при Мене?
Не се осмеляваш да пристъпиш ли? Но при кого другиго има по-лесен достъп?
Или се страхуваш да се приближиш ли? Но кому, ако е поискал с вяра Съм отказал?
От греховете си ли се боиш? Но Аз заради грешници умрях.
Или те смущава това, че твоите грехове са много и големи? Но моето милосърдие е още по-голямо! “Дойдете всички отрудени и обременени и Аз ще ви утеша”-Матея 11:28.

(Св. Тихон Задонски

БЛАГОДАРИМ ТИ ГОСПОДИ ИИСУСЕ ХРИСТЕ ЗА ВСИЧКО !!! АМИН !!!




Гласувай:
2



1. fotinia - Свети Серафим Вирицки “Това беше от Мен” (духовно завещание)
31.03.2018 19:09
“Не си ли мислила някога,
че всичко, отнасящо се до теб,
се отнася и до Мен?
Защото, отнасящото се до теб
засяга зеницата на окото Ми.
Ти си скъпа, многоценна в Моите очи,
Аз съм те възлюбил и затова за Мен
е особена радост да те възпитавам.
Когато изкушенията от врага
се приближат към теб като река,
Аз искам да знаеш, че - това беше от Мене.

Че твоята немощ има нужда от Моята сила
и твоята безопасност се състои в това
да ми дадеш възможност да те защитя.
Намираш ли се в трудни обстоятелства
между хора, които не те разбират
и не се съобразяват с това, което ти е приятно,
които те отхвърлят – това беше от Мене.

Аз съм твой Бог, разполагащ с обстоятелствата,
и ти неслучайно си се оказала на своето място,
на мястото, което Аз съм ти определил.
Ти не Ме ли молеше да те науча на смирение?
И ето, Аз те поставих именно в тази среда,
в това училище, в което се изучава този урок.
Твоята среда и живеещите с теб
само изпълняват Моята воля.
Намираш ли се в затруднение от бедност
и ти е трудно да си доставиш потребното,
знай, че - това беше от Мене.

Защото Аз разполагам с твоите средства
и искам да прибягваш към Мен
и да знаеш, че си зависима от Мен.
Моите запаси са неизчерпаеми.
Аз искам ти да се убеждаваш
в Моята вярност и във верността на Моите обещания.
И да не бъде това да ти кажат в твоята нужда:
”Не вярвай на твоя Господ Бог.”
Преживявала ли си нощ, изпълнена със скърби?
Била ли си разделена с близките и скъпите на сърцето ти - това ти беше изпратено от Мене.

Аз съм мъж на скърби, познал недъзи,
Аз допуснах това, за да се обърнеш към Мен
и в Мен да намериш вечно утешение.
Ако си се излъгала в свой приятел, в някого,
на когото си откривала сърцето си -
това беше от Мене.

цитирай
2. fotinia - -
31.03.2018 19:10
Аз допуснах това разочарование да се докосне до теб,
за да познаеш, че твоят най-добър приятел е Господ.
Аз искам всичко да принасяш и да казваш на Мен.
Ако някой те е оклеветил,
предостави това на Мен и се прилепи към Мен,
твоето прибежище, твоята душа,
за да се скриеш от нападки на езиците.
Аз ще изведа твоята правда като светлина
и твоята правота като ден.
Разрушили ли са се твоите планове,
и ти си отпаднала духом - това беше от Мене.

Ти си създавала свои планове,
имала си свои намерения,
и ги принесе на Мен, за да ги благословя.
Но Аз искам ти да предоставиш на Мен
да се разпореждам
и да ръководя обстоятелствата в твоя живот,
защото ти си само оръдие, а не действащо лице.
Ако неочаквано са те постигнали неуспехи в живота
и униние е обзело сърцето ти,
знай, че - това беше от Мене.

Защото Аз искам сърцето ти и душата ти
винаги да бъдат пламенни пред Моите очи
и с Моето име да побеждават всяко малодушие.
Ако не получаваш дълго време известия
от близките и скъпи за теб хора
и поради своето малодушие и маловерие
падаш в ропот и отчаяние,
знай, че - това беше от Мене.

Защото с тази скръб на твоя дух Аз изпитвам
силата на твоята вяра в неизменността на обещанията
и дръзновението на твоята молитва за тези твои близки, защото ти не възлагаше ли грижите за тях
на Моята промислителна любов?
И не ги ли поверяваш и сега
на Покрова на Моята Пречиста Майка?
Постигнала ли те е тежка болест,
временна или неизлечима,
и ти си се оказала прикована към твоето легло –
това беше от Мене.
цитирай
3. fotinia - -
31.03.2018 19:11
Защото Аз искам ти да Ме познаеш още по-дълбоко
в твоите телесни немощи и да не роптаеш
за това изпитание, което ти е изпратено,
и да не се опитваш да проникнеш в Моите планове
за спасението на душите по различни пътища,
а безропотно и покорно да преклониш главата си
под Моята благост за тебе.
Ако някога си мечтала да извършиш
някакво особено дело за Мен, а вместо това
си легнала на леглото на болестта и немощта –
това беше от Мене.

Защото тогава ти беше потопена в своите дела
и Аз не можех да привлека мислите ти към Мен,
а Аз искам да те науча на Моите най-дълбоки мисли
и уроци, за да бъдеш на служба при Мен.
Искам да те науча да осъзнаваш, че ти си нищо без Мен.

Някои от Моите най-добри синове са онези,
които са откъснати от живата действителност,
за да се научат да владеят оръжието на
непрестанната молитва.

Призована ли си неочаквано да заемеш трудно
и отговорно положение, облягайки се на Мен,
Аз ти поверявам тези трудности
и за това ще те благослови Господ, твоят Бог
във всичките ти дела и във всичките ти пътища,
във всичко Ръководител и Наставник
ще ти бъде твоят Господ.

Днес, дете Мое, Аз давам в ръцете ти
този съд с осветен елей,
ползвай се от него свободно.
Винаги помни, че всяко възникващо затруднение,
всяка оскърбителна дума, всяка клевета и осъждане,
всяка пречка в твоята работа,
която би могла да предизвика чувство
на досада и разочарование,
всяко откриване на твоята немощ и неспособност
ще бъде помазано с този елей -
това беше от Мене.

Помни, че всяка пречка е Божие наставление,
и затова вложи в сърцето си думите,
Които Ти казах днес –
това беше от Мене.

Пази ги, знай и помни, че винаги,
където и да се намираш,
всяко жило ще се притъпи, когато се научиш
във всичко да виждаш Мен.
Всичко ти е изпратено от Мен
за усъвършенстване на твоята душа -
всичко това беше от Мене.”
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fotinia
Категория: Поезия
Прочетен: 891696
Постинги: 958
Коментари: 363
Гласове: 367
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031