Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2017 20:00 - Православното богослужение Дванадесет Евангелия на светите страсти на Господа Бога и Спасителя наш Иисус Христос
Автор: fotinia Категория: Поезия   
Прочетен: 234 Коментари: 0 Гласове:
1



Дванадесетте откъса от Евангелието, разказващи за Христовите страдания се четат в утренята напетък от Великата седмица (служи се в четвъртък вечерта)

Евангелие 1. Иoaн. 13:31-18:1
Евангелие 2. 
Иoaн. 18:1-28
Евангелие 3. 
Мат. 26:57-75
Евангелие 4. 
Иоан. 18:28-19:16
Евангелие 5. 
Мат. 27:3-32
Евангелие 6. 
Марк. 15:16-32
Евангелие 7. 
Мат. 27:33-54
Евангелие 8. 
Лук. 23:32-49
Евангелие 9. 
Иоан. 19:25-37
Евангелие 10. 
Марк. 15:43-47
Евангелие 11. 
Иоан. 19:38-42
Евангелие 12. 
Мат. 27:62-66.

Отпечатай текста на Дванадесетте евангелия image

 

 

Евангелие 1. Иoaн. 13:31-18:1.
ГЛАВА 13.

Рече Господ на Своите ученици: сега се прослави Син Човеческий, и Бог се прослави в Него.

Ако Бог се прослави в Него, и Бог ще Го прослави в Себе Си, и веднага ще Го прослави.

Чеда, още малко съм с вас. Ще Ме дирите, и, както казах на иудеите, че където отивам Аз, вие не можете да дойдете, и вам казвам сега.

Нова заповед ви давам, да любите един другиго; както ви възлюбих, да любите и вие един другиго.

По това ще познаят всички, че сте Мои ученици, ако любов имате помежду си.

Симон Петър Му рече: Господи, къде отиваш? Иисус му отговори: където Аз отивам, ти не можеш да дойдеш подире Ми сега, а сетне ще Ме последваш.

Петър Му рече: Господи, защо не мога да дойда подире Ти сега? Душата си за Тебе ще положа.

Иисус му отговори: душата си ли за Мене ще положиш? Истина, истина ти казвам: не ще пропее петел, докле три пъти не се отречеш от Мене.

ГЛАВА 13.

Рече Господь Своим учеником: ныне прославися Сын Человеческий, и Бог прославися о Нем:

 

Аще Бог прославися о Нем, и Бог прославит Его в Себе, и абие прославит Его.

Чадца, еще с вами мало есмь: взыщете Мене, и якоже рех иудеом, яко аможе Аз иду, вы не можете приити: и вам глаголю ныне.

Заповедь новую даю вам, да любите друг друга: якоже возлюбих вы, да и вы любите себе:

О сем разумеют вси, яко Мои ученицы есте, аще любовь имате между собою.

Глагола Ему Симон Петр: Господи, камо идеши? Отвеща ему Иисус: аможе Аз иду, не можеши ныне по Мне ити: последи же по Мне идеши.

Глагола Ему Петр: Господи, почто не могу ныне по Тебе ити? ныне душу мою за Тя положу.

Отвеща ему Иисус: душу ли твою за Мя положиши? аминь, аминь глаголю тебе: не возгласит алектор, дондеже отвержешися Мене трищи.

 

ГЛАВА 14.

Да се не смущава сърцето ви; вярвайте в Бога и в Мене вярвайте.

В дома на Отца Ми има много жилища. Ако да нямаше, щях да ви кажа. Отивам да ви приготвя място.

И кога ида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Мене Си, за да бъдете и вие, дето съм Аз.

А къде отивам Аз, знаете, и пътя знаете.

Тома Му рече: Господи, не знаем къде отиваш; и как можем да знаем пътя?

Каза му Иисус: Аз съм пътят и истината и животът; никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.

Да бяхте познавали Мене, щяхте да познавате и Отца Ми. И отсега Го познавате, и видели сте Го.

Филип Му рече: Господи, покажи ни Отца, и стига ни.

Каза му Иисус: толкози време съм с вас, и не си ли Ме познал, Филипе? Който е видял Мене, видял е Отца; и как ти казваш: покажи ни Отца?

Не вярваш ли, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене? Думите, които Аз ви говоря, от Себе Си не ги говоря; а Отец, Който пребъдва в Мене, Той върши делата.

Вярвайте Ми, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене; ако ли не, то за самите дела вярвайте в Мене.

Истина, истина ви казвам: който вярва в Мене, делата, що Аз върша, и той ще върши, и по-големи от тях ще върши; защото Аз отивам при Отца Си.

И каквото поискате от Отца в Мое име, ще го направя, за да се прослави Отец в Сина.

 ГЛАВА 14.

Да не смущается сердце ваше; веруйте в Бога, и в Меня веруйте.

В доме Отца Моего обителей много. А если бы не так, Я сказал бы вам: Я иду приготовить место вам.

И когда пойду и приготовлю вам место, приду опять и возьму вас к Себе, чтобы и вы были, где Я.

А куда Я иду, вы знаете, и путь знаете.

Фома сказал Ему: Господи! не знаем, куда идешь; и как можем знать путь?

Иисус сказал ему: Я есмь путь и истина и жизнь; никто не приходит к Отцу, как только через Меня.

Если бы вы знали Меня, то знали бы и Отца Моего. И отныне знаете Его и видели Его.

Филипп сказал Ему: Господи! покажи нам Отца, и довольно для нас.

Иисус сказал ему: столько времени Я с вами, и ты не знаешь Меня, Филипп? Видевший Меня видел Отца; как же ты говоришь, покажи нам Отца?

Разве ты не веришь, что Я в Отце и Отец во Мне? Слова, которые говорю Я вам, говорю не от Себя; Отец, пребывающий во Мне, Он творит дела.

Верьте Мне, что Я в Отце и Отец во Мне; а если не так, то верьте Мне по самым делам.

Истинно, истинно говорю вам: верующий в Меня, дела, которые творю Я, и он сотворит, и больше сих сотворит, потому что Я к Отцу Моему иду.

И если чего попросите у Отца во имя Мое, то сделаю, да прославится Отец в Сыне.

Ако поискате нещо в Мое име, Аз ще го направя. Ако Ме любите, опазете Моите заповеди.

И Аз ще помоля Отца, и ще ви даде друг Утешител, за да пребъдва с вас вовеки,

Духът на истината, Когото светът не може да приеме, защото Го не види, нито Го познава; а вие Го познавате, защото Той с вас пребъдва и във вас ще бъде.

Няма да ви оставя сираци; ще дойда при вас.

Още малко, и светът няма вече да Ме вижда; а вие ще Ме виждате, защото Аз живея, и вие ще живеете.

В него ден ще разберете вие, че Аз съм в Моя Отец, и вие сте в Мене, и Аз във вас.

Если чего попросите во имя Мое, Я то сделаю. Если любите Меня, соблюдите Мои заповеди.

И Я умолю Отца, и даст вам другого Утешителя, да пребудет с вами вовек,

Духа истины, Которого мир не может принять, потому что не видит Его и не знает Его; а вы знаете Его, ибо Он с вами пребывает и в вас будет.

Не оставлю вас сиротами; приду к вам.

Еще немного, и мир уже не увидит Меня; а вы увидите Меня, ибо Я живу, и вы будете жить.

В тот день узнаете вы, что Я в Отце Моем, и вы во Мне, и Я в вас.





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: fotinia
Категория: Поезия
Прочетен: 897807
Постинги: 958
Коментари: 363
Гласове: 367
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930