Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2017 07:53 - Зов за покаяние
Автор: fotinia Категория: Поезия   
Прочетен: 350 Коментари: 0 Гласове:
1



"Покай се, о душо, докато си още жива на земята.
Защото пръстта в гроба не пее и не може да
се избави от греховете.
Затова извикай към Христа Бога: 
Сърцеведче, съгреших! 
Преди да си ме осъдил, помилуй ме!
Докога, душо моя, ще пребъдваш в грехове?
Докога ще отлагаш покаянието си?
Помисли за бъдещия съд и извикай към Господа: 
Сърцеведче, съгреших!
Преди да си ме осъдил, помилуй ме!
Слава:
На страшния съд ще бъда без обвинители изобличен,
без свидетели ще бъда осъден; защото книгите на съвестта ще се разтворят и тайните дела ще се разкрият. 
Но преди да се разследват на оня съд делата, що извърших, очисти ме, Боже, и ме спаси!
И сега...
Непостижимо и неизяснимо е за ума страшното тайнство, което е с Тебе станало, от Бога облагодатена Владичице!
Защото си заченала и родила в плът, от чистите си кърви, Оногова, Който е необхватен. 
Него, Чиста, като Свой Син, моли да спаси всички, които Те възпяват!
Господи, помилуй (40 пъти).
Господи Вседържителю, Слово на Предначалния Отец, самосъвършен Боже, Иисусе Христе! Ти, поради драговолното състрадание на Твоята милост, никак не се разделяш от Твоите раби, но винаги в тях присъствуваш. Царю свети, не оставяй Твоя раб, но дай на мене недостойния радостта на спасението, което иде от Тебе, и просвети моя ум със светлината на познанието да разбирам Твоето Евангелие. Обгърни душата ми с Твоята кръстна любов, а тялото ми украси с Твоето безстрастие; мислите умири и нозете ми запази от подхлъзване, и не ме погубвай с моите беззакония, благий Господи! 
Но изпитай ме, Боже, и вразуми сърцето ми, изпитай ме и узнай моите пътеки и виж дали вървя по пътя на беззаконието и ме върни от него, и ме насочи по пътя, който води към вечния живот. Защото Ти, Господи, си пътят и истината, и животът, и на Тебе въздаваме слава, с безначалния Твой Отец и пресветия, и благ, и животворящ Дух, сега и винаги, и во веки веков. 
Амин.
Псалом 14
Господи, кой може да пребъдва в Твоето жилище? 
кой може да обитава на Твоята света планина?
2. Оня, който ходи непорочно, върши правда и в сърце си говори истина;
3. който не клевети с езика си, 
не прави зло на приятеля си и не понася хули за ближния си;
4. оня, в чиито очи е презрян отхвърленият, но който слави ония, които се боят от Господа; 
който се кълне, макар и на зъл човек, и не изменява;
5. който не дава парите си с лихва и не приема дарове против невинния. Който постъпва тъй, няма да се поклати навеки.
Из Псалтир image  



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: fotinia
Категория: Поезия
Прочетен: 898594
Постинги: 958
Коментари: 363
Гласове: 367
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930