Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2016 18:37 - MOЛИТВА ЗА ТИЯ, КОИТО НИ МРАЗЯТ
Автор: fotinia Категория: Поезия   
Прочетен: 618 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 25.04.2016 18:52


image
------------------

Господи Иисусе Христе,Ти прости на Твоите врагове, 
защото те не знаеха,що правят, когато се изпълваха
с мъст срещу Тебе.
Моля Те усърдно, бъди милостив към онези, които ме ненавиждат и враждуват против мене, които ме обиждат, оскърбяват, хулят и клеветят.
Ти изпитваш дълбочината на човешкото сърце и знаеш, че съм немощен и не съм без вина.
Затова подкрепи ме да подобря сърцето си, да у множа делата на любовта към моите ближни и с нищо никого да не огорчавам. На враговете ми прости по Твоето неизказано милосърдие, вразуми ги, озари ги с Твоята истина, за да не се разпалва ожесточението им против мене, грешния, и да не се случи нещо зло с тях, заради мене. Добре ми е да бъда под Твоята вечна закрила и аз Те моля да не оставит злото да ме победи, нито да погуби някого от враговете ми, но всички да се обърнем към Твоя мир и да бъдем Твои, защото Ти единствен си благословен во веки-веков.
Амин!

image


„Ако някой се моли много и говее, 
но няма любов към враговете, 
душата му не може да има мир.
Любовта към враговете свидетелства за присъствието
на благодатта. 
А присъствието на благодатта предизвиква мир в човешката душа.
Християнинът е човек на мира. 
А мирът на душата е главното благо, което той в живота си трябва да пази
. „Ако се помолиш за враговете си, забелязва преп. Силуан, тогава ще дойде мир и за теб. 
И когато любиш враговете си, знай че е голяма благодатта, която в теб живее…Ако нямаш любов, тогава поне не ги черни (клевети – διαβάλλω) и не ги проклинай и ще бъде по-добре. Ако обаче някой проклина и ругае, явно е че в него живее неприязнен, зъл дух, и ако не се покае, след смъртта си ще се отиде там, където живеят злите духове. 
Дано, допълва старецът, Господ избави всяка душа от такава беда”. 
Любовта към враговете не е извънредно дело или нравствен лукс, но видоосъставяща разлика и изключителен признак на християнската любов.

Любовта към враговете е изпълнение на двойната заповед за любовта, която обединява всичките Божи заповеди. 
Чрез любовта към враговете човекът се уподобява Богу, който люби всички хора, справедливи и несправедливи, и се жертва като човек, за да спаси враговете си (подч. мое – Й.Б.). Едновременно с това любовта към враговете оцелостява любовта към ближния, понеже включва цялото човечество и не разделя човешкото битие. И когато човекът живее тази пълнота на любовта, има действително общение с Бога: него Бог люби и нему се явява

Проф. Георгиос МАНДЗАРИДИС

image



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. fotinia - !
25.04.2016 18:51
Защо се получава така, че с ума си искаш
да обичаш Бога,а сърцето не откликва?
----------------------
Преподобният Серафим казвал:
„Който обича себе си, не може да обича Бога.
Душата е пълна със себе си, себе си е свикнала да жали и ето, че за Бога няма толкова място, колкото би искал умът;
едва тясно ъгълче ще се намери, и то невинаги.”
---------------------------
Протойерей Григорий ПОНОМАРЕВ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fotinia
Категория: Поезия
Прочетен: 898806
Постинги: 958
Коментари: 363
Гласове: 367
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930