Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2014 02:12 - ВОДОПАДЪТ
Автор: fotinia Категория: Поезия   
Прочетен: 572 Коментари: 0 Гласове:
1



 I . . . Стоя зашеметен край водопада,  заслушан в неговия глас гръмлив.  Обичам таз природа вечно млада,  обрасла със цветя и здравец див.  Потокът смел се хвърля от скалата  и пръска се на ситен воден прах.  А долу в бездната кипи водата...  Над нея птиченца хвърчат без страх.  Помежду камъните перуника  е нацъфтяла и трепти в роса. 
Отвъд камбанка синя кима, вика  да ми покаже нови чудеса.  Каква първична, дива хубост има  във този приказен планински кът!  Тук всичко ме към Господа въззима!  Тук болките и горестите спят!  Нечуван химн в сърцето ми напира.  А моят дух, от радост упоен,  да каже тихо само туй намира:  “О, Господи, бъди благословен!”  II . . . Бушува шеметният водопад.  Аз слушам оглушал... Шуми водата.  А над безмълвния планински свят  синеят се спокойни небесата.  Феерия от падащи води  сред вечното мълчание гранитно!  Възторг надига моите гърди.  Аз гледам водопада ненаситно.  О, колко хубаво е тук сега!
А слънцето със лъч в десница дръзка  рисува нежна, трепкаща дъга  във облака от прах, що вред се пръска.  И струва ми се, че порой вали  зад мрежата на буковите клони.  В миг тръгват сякаш вейки и скали  нагоре към лазурни небосклони.  И грабнат от невидим асансьор,  и аз политвам, носен на крилете  на своята мечта. И чувам хор  не от води... от ангели в небето!  III . . . Настръхнал надничам над бездна дълбока.  Облъхва ме повей от влага и хлад.  Край мен в теснините се блъска потока,  и носи от здравеца свеж аромат.  Водата е млечна. Кипи тя и съска,  в закана се пени и ей изведнъж, 
в дола полетява, на струи се пръска  и в бездната глуха превръща се в дъжд.  Дървета безстрашни в скалите отвесни  са нокти забили и в полъха лек  поглеждат надолу, де в урвите тесни  гърми водопадът със писък и ек.  Кос пее, но малката песен се губи  сред гръмкия припев на тоя поток.  Тук всичко е мощно: и хребети груби,  води и скали! И над всичко е Бог! 

архимандрит Серафим Алексиев

image



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: fotinia
Категория: Поезия
Прочетен: 891640
Постинги: 958
Коментари: 363
Гласове: 367
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031