Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2014 08:28 - съкрушение
Автор: fotinia Категория: Поезия   
Прочетен: 1101 Коментари: 1 Гласове:
3



image

Господи, заради Твоята свята Кръв,
Която Ти проля на Кръста,
заради Нея ме помилвай.

Аз действително нямам нищо друго.


Бог ни е спасил с Честния Си Кръст. Нищо друго не ни спасява. Нито делото ни, нито друго нещо.

 




Гласувай:
3



1. fotinia - митрополит Атанасий Лимасолски:
26.02.2014 08:31
Тази съкрушеност на сърцето е това, което привлича Бога към нас. Никога да не се оправдаваме в молитвата. Отците по време на молитвата чувствали, че не съществува по-лош човек от тях. „Аз надминах всички с греховете си” – казва един светец. „Всички надминах с греховете си – казва той – няма човек, който да не съм надминал. Когато ние застанем пред Бога на молитва и почувстваме в себе си такова разположение, ще Му кажем същото, което и митаря: „Боже бъди милостив към мене грешния”. Ще почувстваме, че именно ние сме виновни пред Господ. Бог е свят, всесилен, Той е създал всичко, Той е наш Отец, богатия ни Баща. Бог ни е дал, а ние сме го разпилели за греха. Обаче има нещо, към което се обръщаме. Това не е нашите добри дела или добродетели, не е това, с което се занимаваме когато казваме аз направих това или друго – всичко това е нищо, мерзост пред Бога. Какво подобава за Него? Само едно – „Отче, съгреших пред небето и пред Тебе”. Виждате ли, блудния син не казал никакво друго слово, а само първо – отче мой, ти се моят отец, второ – аз съгреших пред небето и пред Тебе. Той не казал: „Аз сгреших, какво да правя?”, както често казваме ние. Не, той говорел с вътрешно съкрушение, представял пред Отца цялата тежест на своя грях, своята вина. Само с такова разположение и ние можем да предстоим пред Бога. И с такова разположение да отиваме към причастие-като човек готов на смърт, като осъден, който върви и знае, че всичко е изгубено, съществува само едно-неговата връзка с Бог. Само това може да ни спаси. Ние стоим пред Бога и призоваваме: виж, в мене няма нищо, което мога да Ти дам. Нищо не мога да ти покажа: “Господи, ако Ти забелязваш беззаконията – кой ще устои, Господи?” (Пс.129:3) Ако Ти гледаш моите грехове, аз не мога да устоя пред Теб, защото нямам абсолютно нищо. Имам само едно. Кое е това? Това си Ти. Ти си моят Отец, Който Ми е дал своята Кръв и своето Честно Тяло. Това е единственото, което мога да ти принеса, за да се склониш към мене.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fotinia
Категория: Поезия
Прочетен: 891715
Постинги: 958
Коментари: 363
Гласове: 367
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031