Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2018 04:55 - Скатов за Боян Петров: Осиротях! Дано имам късмет да кача Еверест и там да си поговоря с него!
Автор: ellahikari Категория: Лични дневници   
Прочетен: 617 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 16.05.2018 05:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Знам, че колкото и да сме силни природата е по-силна от нас

Виждал съм колко е зависим от инсулина и съм се чудел как не се страхува да не получи пристъп, в момент, в който да не може да реагира. Той не се страхуваше от нищо!

Българският алпинист Атанас Скатов написа много прочувствен пост в социалната мрежа "Facebook" относно намиращия се в неизвостност негов колега Боян Петров.

 

Скатов преди дни изкачи връх Чо Ойо, а скоро ще се отправи и към Еверест. Той си пожела да има сили да качи най-високият връх в света, а там горе да се срещне с Боян и двамата "да си поговорят безмълвно". 

 

image  

Скъпи приятели,

 

Днес слезнах в Тингри.

 

На 13.05 след слизането ми на лагер 2 научих от Мария Илиева в разговор по сателитния ми телефон за изчезването на Боян Петров.

 

Отначало не повярвах и ми трябваше малко време да асимилирам какво ми говори. Реших,че е станала някаква грешка и тя не е разбрала добре. След уточнение за това от колко време той липсва започнах да осъзнавам какво се случва. Разбрах,че са скрили тази информация от мен , за да не ме притесняват по време на атаката ми към връх Чо Ойо.

 

в Тингри съм и имам достъп до комуникации и мога да изразя чувствата,които бушуват в мен. Цял ден говоря със спасителния отряд, който издирва Боян. Много сериозна акция на най високо ниво.

 

Боян беше алпинист с огромен опит ,от който аз съм се учил. Изключителен алпинист. Заедно сме били на 3 експедиции -вр. Манаслу през 2015 и през 2016г изкачихме вр. Анапурна и вр. Макалу . Бях много горд, че имахме много силно българско присъствие през онзи сезон в Хималаите. Помагахме си по време на изкачванията и си говорехме доста в безкрайното време на изчакване за хубаво време в базовия лагер. Той е алпинист от поколението най-близо до мен и запалваше моята страст за високи постижения. Да имаш човек , който си е поставил толкова високи цели ,които да те мотивират и дават увереност,че е възможно да се постигат е една от предпоставките за успеха. За мен този човек беше Боян! В него имаше страст, имаше увереност,имаше сила. Беше много добър стратег и тактик. Предценяваше много добре обстановката,правеше детайлно проучване на терена ,прогнозата и всички обстоятелства свързани с атаката към върха. Много целеустремен и никога не се отказваше. Безкрайно много съжалявам за това,което се е случило. Знам,че колкото и да сме силни природата е по-силна от нас. Знам колко е трудно там горе. Спомням си когато си говорехме след изкачването на вр. Макалу , как се спогледахме безкрайно изтощени и почти без думи си казахме : “ “Хората идея си нямат,какво се случва тук горе и какво преживяваме”. И е така. Няма как да знаят! Но аз знам! И сега наистина го изпитах в пълния му вариант с изкачването ми без шерп и кислород на вр. Чо Ою. И мога да оценя още повече, това, което е направил той вече 10 пъти по всичките тези осемхилядника. Виждал съм колко е зависим от инсулина и съм се чудел как не се страхува да не получи пристъп , в момент , в който да не може да реагира. Той не се страхуваше от нищо!

 

Поклон Бояне! Пред силата на духа ти и целеустремеността ти. Пред волята и безстрашието ти!

 

Нека Бог даде сила на близките му.

 

Осиротях.Ще ми липсва Силния бегач в съседния коридор, който ме водеше и напрягаше силите ми докрай в състезанието .Все още се надявам,че може да стане някакво чудо и да се появиш отнякъде, въпреки че...... много време е минало.Единственото,което мога да направя в този момент е да продължа напред към Еверест, там където щяхме да се засечем тази пролет и да посветя изкачването си на върха на теб! Дано имам късмет да го кача. Заради теб! И може да усетя духа ти там някъде в бялата планина, на най-високата и точка и да си поговоря пак безмълвно с теб!

image
 

Издирването на Боян Петров ще продължи и утре

Времето във вторник ще бъде подходящо за допълнителен оглед

Днес китайските спасители са претърсили за следи от алпиниста в района на лагер 1, но отново не са открили нищо

Издирването на Боян Петров в подножието на връх Шиша Пангма в Хималаите не е приключило. Операцията ще  продължи и утре, предаде БТВ. Днес китайските спасители са претърсили за следи от алпиниста в района на лагер 1, но отново не са открили нищо.

 

Единствената потвърдена следа от Боян до момента е негов инсулин в района на последния лагер преди върха – номер 3. Пак там спасителите са открили част от екипировка и оборудване, но все още не е доказано, че са на алпиниста.

 

„Утрешния ден продължаваме, защото утре денят ще е много хубав, ще е ясно и един допълнителен оглед на планината винаги е плюс”, каза Кирил Петков, който е част от спасителния екип. „Продължава да се обследва територията между базовия лагер и лагер 1. Използва се всеки възможен последен вариант да се търси в места, където не сме гледали досега”, подчерта той.

 

И днес хеликоптери са били в готовност да облетят района за още следи, но времето отново не го е позволило.

 

Жената до алпиниста Радослава Ненова, разказа, че с Боян не са си взели „сбогом”. „Знам, че е голям риск в планината, но никога не се сбогувам с него, все едно няма да се видим”, посочи тя. 

Радослава предполага, че мъжът ѝ може първоначално да се е скрил, докато отмине бурята или да е пропаднал в цепнатина. „За мен това беше битка с планината – тя го искаше за себе си, а аз – за мен. И не спирахме да се надиграваме. Не мисля, че се е страхувал. На нас ни изглеждаше рисково и опасно, но той там си беше щастлив”, каза още Радослава.

 





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ellahikari
Категория: Лични дневници
Прочетен: 371923
Постинги: 595
Коментари: 0
Гласове: 279
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031